piątek, 29 października 2010

BWP-1 (BMP-1)


Kompania BWP-1 (polskich BMP-1) stanowi kolejny element armii do Cold War Commandera w skali 3mm.

BWP-1, czyli Bojowy Wóz Piechoty to konstrukcja z końca lat 60, która pomimo że już przestarzała wciąż stanowi podstawę polskich jednostek zmechanizowanych. Pojazd ten w momencie swojego pojawienia się był nowatorski, ponieważ zapewniał zarówno dostarczenie na pole walki drużyny piechoty jak i możliwość walki z bronią pancerną przeciwnika dzięki wyrzutni pocisków p.panc. Bardzo szybko stał się jednak przestarzały, a konflikty lokalne w których go uzywano pokazały jego słabosci - wrażliwość na ostrzał z boku i z tyłu czy zbyt mały kat podniesienia lufy.

Company of BWP-1 (Polish BMP-1) is a next addition to my Cold War Commander army in 3mm scale.

BWP-1 (Infantry Fighting Vehicle) is a construction from late 60's of the 20th century. Despite being outdated it still forms the backbone of Polish mechanized units. The vehicle was a novelty when it was created, because it combined possibility of transporting infantry with ability to fight enemy armour because it had AT missile launcher. However it became outdated very quickly. Local conflicts had shown that its side and back armour is vulnerable to AT fire. Also the main gun has too small vertical operating angle.

1 komentarz:

Thomas pisze...

Czołem

Powiem ci, że Twoje modele zaczynają wyglądać bardzo fajnie. Podobają mi się. Malowanie cacy, podstawki też w sumie mogą być - osobiscie nie jestem zwolennikiem stosowania trawki w tej skali bo jest ciut za duża, ale na siłę daje radę. Okrągłe podstawki pod dowództwo to też plus - sam się zastanawiam jak wykorzystaniem podobnych i prawdopodobnie tak się stanie - na pewno w przypadku CO.

Co do samego malowania to spróbuj karabiny/działka przejechać delikatnie cieniutkim pędzelkiem jasną farbą danego koloru. Czyli jeśli malujesz lufy na ciemno szaro/czarno zaznacz je jasnym szarym. Wyostrzy to widok pojazdu i zaakcentuje uzbrojenie.
Co do stara to albo dodaj szare refleksy na szybach, albo spróbuj pomalować szyby jasnym niebieskim. Model otrzyma nieco więcej życia w swym monotonnym kamuflażu ;)

Cieszę się, że ktoś się w końcu na poważnie zainteresował tą skalą w Polsce, bo oprócz mnie i kilku osób jest z tym krucho.
Jedyne czego nie lubię, ale to moje osobiste zdanie, to podstawki plutonowe. Sam robiłem podstawki 3x3cm gdzie wklejałem po 3 pojazdy, ale wg mnie była to strata czasu i pieniędzy. Teraz podstawkuję na 2x2cm po jednym pojeździe i jest ok wg mnie. Jeśli trzeba taka podstawka może robić za jeden pojazd lub też pluton.

Tak czy inaczej - tak trzymaj! Czekam na inne fotki i kolejne figurki.

Pozdro
T